Vughtse raadsleden bijgepraat over Helvoirt

Gemeentebelangen Vught kijkt uit naar samenwerking.

Nee, dit is geen metafoor maar een foto van een dinosaurus die stond te pronken bij de tentoonstelling over Dino’s in de Dr. Landmanschool. Daar ging ik kijken naar de afronding van het project over de Dino’s van de jongste klassen. Als opa van mijn trotse kleinkinderen.

Juist toekomstgericht.
En ‘s avond in het HelvoirThuis als raadslid te gast van de gemeenteraad van Haaren. Dit alles in het kader van de samenvoeging Vught - Helvoirt of andersom, zo je wilt.
De gemeenteraad van Vught kreeg de gelegenheid kennis te maken met de raadsleden uit Helvoirt van de Haarens gemeenteraad en een aantal verenigingen.
We voelden ons zeer welkom, hetgeen werd onderstreept door geanimeerde doch serieuze gesprekken aan statafels en de grote tafel waarin de raadsleden uit Haaren en Vught met elkaar, en plein public, in gesprek gingen. Er werd ondermeer gesproken over het (vracht) verkeer in de Torenstraat, huisvesting van de harmonie en meer in het bijzonder de toekomst van het voormalige schoolgebouw van de Dr. Landmanschool, de Distelberg en van Gogh.
Er kwamen ook wensen aan de orde zoals: een voetgangers- fietstunnel onder het spoor en een station.
Zonder al conclusies te trekken kregen de raadsleden uit Vught een goed beeld van wat er leeft in Helvoirt, maar vooral van een grote betrokkenheid en de wil om vooral Helvoirt, Helvoirt te laten blijven.
En dat is iets waarin Gemeentebelangen zich uitstekend in kan vinden.

Michel Versteeg, fractie voorzitter Gemeentebelangen.