Een hart onder de riem

Opeens was de wereld niet meer zoals wij haar kennen. Iedereen heeft op dit moment te maken met de uitbraak van het coronavirus. De coronacrisis grijpt diep in op ons dagelijks leven. Zeker met het mooie weer van deze week is het opbrengen van discipline om de maatregelen vol te houden voor sommigen een grote opgave. Gelukkig nemen veel inwoners hun verantwoordelijkheid, dat is een groot compliment waard! De komende weken worden cruciaal om het virus te beheersen. Dus we moeten dit gedrag ook volhouden met elkaar. Nu komt het aan op doorzettingsvermogen, karakter en op inzet van iedereen om het coronavirus te bestrijden, met zijn allen, samen!

In deze crisisperiode lijden veel mensen, sectoren, verenigingen en instanties onder het coronavirus. Voor de mensen die daadwerkelijk besmet raken is dat ingrijpend. Dat geldt ook wanneer een naaste of iemand uit de omgeving in quarantaine moet. De maatregelen zorgen er ook voor dat juist kwetsbare groepen minder sociale contacten hebben en dat zal de komende de tijd zo blijven. Het voelt naar om een naaste niet te kunnen bezoeken, terwijl zij daar juist nu behoefte aan hebben. Maar het is niet anders, gezondheid is ons grootste goed. Wij mogen samen trots zijn op de vele initiatieven die jong en oud ontwikkelen om elkaar door deze zware tijd heen te helpen.
Het bestuur- en fractie van Gemeentebelangen wenst voor wie ziek is of het moeilijk heeft heel veel sterkte. En ondanks de moeilijke situatie hopen wij dat u fijne paasdagen zult hebben. Pasen staat voor een nieuw begin, laten wij deze boodschap voor ogen houden.

Bestuur- en fractie Gemeentebelangen Vught.