Tijdelijke wijzigingen binnen de fractie van Gemeentebelangen

De komende tijd ziet u een ander gezicht en ook een andere rolverdeling binnen de fractie van Gemeentebelangen. Zo zal Hans Schuurmans Janine Wildschut tijdelijk vervangen als gevolg van haar ziekte en neemt Guus van Woesik met ingang van 1 februari a.s. gedurende een half jaar het fractievoorzitterschap over van Bregje Peijnenburg.

Janine tijdelijk vervangen

Aan het begin van het nieuwe jaar werd Janine Wildschut geconfronteerd met complicaties door haar ziekte, waardoor zij zich gedwongen zag haar werk als raadslid tijdelijk neer te leggen en zich ziek te melden. In overleg met Janine is vervolgens besloten de fractie van Gemeentebelangen wel optimaal op sterkte te houden, zodat we de griffie hebben verzocht uit te kijken naar tijdelijke opvolging van Janine.

De meesten van u kennen Janine ook als een grote kracht achter de stichting ‘Wij Omarmen’ die zich inzet voor het doorbreken van stille armoede binnen onze gemeente. Binnen onze fractie zette Janine zich met hart en ziel in voor het sociaal domein, waarbij haar uitgangspunt is dat daarin altijd stappen gezet kunnen worden om voorop te lopen de zorg voor elkaar te verbeteren.

We wensen Janine heel veel kracht en sterkte en hopen van harte dat haar gezondheid weldra verbetert. Een reactie van Janine lees je op het volgende bericht.

Hans Schuurmans

Hans Schuurmans heeft zich bereid getoond Janine de komende 16 weken te vervangen. En hoewel we de omstandigheden waaronder, zeer betreuren, zijn wij blij dat Hans zich, zoals ook in de vorige raadsperiode, wederom wil inzetten als raadslid namens Gemeentebelangen voor onze inwoners. Hans kent een lange carrière op het gebied van veiligheid en (verslavings)zorg en heeft daarin de nodige kennis en expertise vergaard. Maar Hans is natuurlijk bovenal Vughtenaar en zet zich dan ook graag in voor een nóg mooiere leefomgeving voor Cromvoirt, Helvoirt en Vught.

Wij hebben er vertrouwen in dat hem dat zal lukken en wensen hem daarbij veel succes.

Fractievoorzitterschap

Bregje hoopt een keer te kunnen verhuizen naar het huis in Cromvoirt waaraan zij en haar man al geruime tijd bouwen en vindt het van groot belang dat de focus als fractievoorzitter niet verslapt. Het fractievoorzitterschap is zodoende dan ook in vertrouwde en ervaren handen bij Guus.

Reactie Janine:

“Bij het aangaan van mijn raadslidmaatschap had ik het zo anders ingeschat maar helaas ben ik ingehaald door de realiteit van dit moment en wil ik me officieel ziekmelden. Dat wat ik minstens dacht te kunnen blijven doen tijdens mijn medische traject, zoals het lezen van stukken en het geven van advies binnen onze fractie, is op dit moment niet meer mogelijk.

In november is geconstateerd dat er een uitzaaiing in de hersenen zit. Het idee was dat ik hier een behandeling voor zou krijgen die ervoor zou zorgen dat de tumor zo snel mogelijk geëlimineerd zou worden en we weer verder konden gaan waar ik in mijn traject gebleven was. Deze was tot aan dat moment heftig maar eigenlijk best succesvol te noemen en de vooruitzichten waren positief. De behandeling die bedacht was voor de uitzaaiing in de hersenen heb ik op 5 december jl. gehad en er was 90% kans dat deze direct zou aanslaan.

Hoewel ik echt dacht dat we dit wel even tussendoor zouden doen, blijkt niets dan dat minder waar en ziet het er niet goed uit op dit moment. Dit betekent dat de tumor in het hoofd nog niet slinkt en daarnaast blijft er heel veel vocht drukken op nagenoeg de gehele linkerhersenhelft. Dit heeft heel veel gevolgen voor de functies die vanuit daar aangestuurd worden. Zolang dat aan de orde is kunnen we niet verder. Het kan zich herstellen en waardoor de uitval van tijdelijke aard is maar daarvoor ga ik een heftig traject in. Doorbreken is uiteraard de inzet maar dan moet er wel wat veranderen en dat vraagt in dit geval meebewegen.

Het voelt niet fijn om me ziek te melden omdat het in gaat tegen wie ik ben maar besef dat ik geen andere optie heb. Mijn hoop is dat de keuze om echt rust te nemen ertoe bijdraagt dat ik eind deze maand positief nieuws krijg en de behandeling weer opgestart kan worden. We zijn er wel aan toe”.

Hartelijke groet,

Janine