Gemeentebelangen kiest voor woningbouw in plaats van nieuwe Lidl

Tijdens de raadsvergadering van 4 november jl. kwam de zorg over het realiseren van de ambitie voor het bouwen van 2.000 woningen tot 2030 wederom aan bod. Net als Gemeentebelangen, zien meerdere fracties in dat er snel geschakeld moet worden om te kunnen voorzien in de behoefte aan woningen op korte termijn. Onder andere burgerinitiatieven die hieraan bijdragen, dienen dan ook snel in behandeling genomen te worden.

Gemeentebelangen refereerde hierbij eveneens aan ‘Hart van de Baarzen’ waarbij bewoners aangeven diverse mogelijkheden tot het bouwen van woningen te zien en graag een (verbouwde) Lidl in het gebied wensen, maar liefst op de huidige plaats en zonder regiofunctie, dus geen nieuwe Lidl.

Inmiddels heeft Gemeentebelangen een verzoek ingediend bij het Presidium om in gezamenlijkheid ruimte te bieden aan bewonersparticipatie.
Vanzelfsprekend houden wij u op de hoogte.

Met vriendelijke groet,

Namens de fractie van Gemeentebelangen,