Nieuwe beweegzaal voor basisschool De Springplank

Eindelijk gaat hij er dan komen, de nieuwe beweegzaal voor De Springplank. Gemeentebelangen vindt dat het te lang geduurd heeft en dat de beweegzaal er al bij de vorige renovatie had moeten komen. Gelukkig komt hij er nu wel.
De kinderen zijn zelfs een tijdje met busjes naar gymlocaties elders in Vught gereden en krijgen nu gymles in de oude groenschool aan de Irenelaan. Er is in goede samenwerking met de directie, het schoolbestuur en een vertegenwoordiging van ouders en omwonenden tot dit plan gekomen.

De Springplank gaat onderdeel worden van het IKC (Integraal Kind Centrum). Daarom is de beweegzaal geschikt gemaakt voor kinderen van alle leeftijdscategorieën.

Om overlast in de buurt te minimaliseren heeft Gemeentebelangen voorgesteld om niet teveel sportende jeugd in de avonduren toe te laten, maar meer te denken aan bv seniorengym, yoga en zwangerschapsgymnastiek. Dat is de reden dat er wat Gemeentebelangen betreft niet gekozen hoeft te worden voor een uitgebreide douchevoorziening. Natuurlijk wel goede sanitaire voorzieningen en 1 douche voor noodgevallen.
Kortom, Gemeentebelangen is blij met het plan en hoopt dat de zaal er zo snel mogelijk staat.