Bregje Peijnenburg - van Gemert

• Beroep:

Officemanager/raadslid

Wie ben ik

Ik ben Bregje Peijnenburg - van Gemert, moeder van twee prachtige tienerdochters en vrouw van Coen, ondernemer aan de N65 in Vught, waar behalve het bedrijf, ook ons huis aan gelegen is. Over een paar jaar hopen we naar Cromvoirt te verhuizen, naar de witte boerderij die nu nog onder zeil staat.

Ik werk mee in de zaak, ben sinds de laatste verkiezingen in 2018 raadslid voor Gemeentebelangen en ben voor de komende herindelingsverkiezingen de lijsttrekker van onze partij.

Omdat ik als dwarsligger geboren ben, zag ik het levenslicht in het Willem Alexanderziekenhuis in Den Bosch, maar woonde daarna geruime tijd aan de Prins Bernhardlaan in Vught (vlakbij het station) in het ouderlijk huis van mijn vader. Na de scheiding van mijn ouders zijn we verhuisd naar de Distelberg in Helvoirt, waardoor ik basisschool de Groene Beuk in Vught verruilde voor de Leydraad in Cromvoirt. Daar voelde ik me ook thuis, want de familie van mijn moeder komt er vandaan.

Mijn eerste stap-ervaring heb ik opgedaan bij Henkies Hap in Helvoirt, waarna we met de vriendengroep een carnavalsvereniging oprichtten omdat we te jong waren om ons aan te sluiten bij de reeds gevestigde orde.

Daarna ben ik nogal wat jaren weg geweest uit het Brabantse om begin 2008 weer terug te keren naar Vught.

Ik ben lange tijd werkzaam geweest in de financiële- en verzekeringsbranche. Zowel bij een commerciële- als bij een sociale bank voor schuldhulpverlening.

De vanzelfsprekendheid waarmee ik gedurende mijn jeugd door onze prachtige natuur fietste, de mensen die elkaar groetten in het voorbijgaan, het schijnbare gemak waarmee evenementen en festiviteiten zoals Helvoirts Weekend, het IJzeren Man concert, Koningsdag, Trekkertrek, de IJsbaan, Jeugd Aktief en vele andere initiatieven bedacht door verenigingen, samen met lokale ondernemers werden opgezet en tot grote successen leidden, ervoer ik niet langer als vanzelfsprekend, maar juist als heel waardevol.

De betrokkenheid tussen bedrijven en inwoners in Cromvoirt en Helvoirt is heel groot. De gemeente Vught vormt samen met de dorpen Cromvoirt en Helvoirt een veilig kommetje onder de rook van Den Bosch waar mijn kinderen in alle vrijheid en ruimte kunnen opgroeien, sporten, recreëren en naar school gaan.

En daar ben ik trots op. Ik voel me thuis in alle drie de dorpen en vindt het fijn een bijdrage te kunnen leveren door verbindingen te leggen tussen verschillende inwoners, doelgroepen, verenigingen, bedrijven en instanties met als doel elkaar te kunnen versterken, van elkaar te leren en zo te zorgen voor een toekomstbestendige gemeente met oog voor iedereen.

Ik ga mij hard maken voor / mijn speerpunten zijn:

Er komt een lange bestuursperiode van 5,5 jaar aan, na een korte van 2,5 jaar. In deze korte periode heb ik kennis kunnen nemen van een groot aantal dossiers, heb ik veel informatieavonden en bewonersavonden kunnen bijwonen en ben ik wijzer geworden over de gang van zaken binnen de raad. Maar ik wil graag in gesprek zijn met de mensen en van hen horen wat er leeft.

Participatie/communicatie
Samen met onze nieuwe fractie zou ik me graag willen inzetten om de
transparantie in communicatie tussen inwoners en gemeente daar waar nodig te
verbeteren.

Bedrijfscontactfunctionaris
We zijn er trots op de bedrijfscontactfunctionaris geïntroduceerd te hebben. Nu is
het zaak dat de contactpersoon bekend en zichtbaarder wordt binnen de hele gemeente door actieve bedrijfsbezoeken af te leggen. Hierdoor ken je de bedrijven, weet je waar de behoeften liggen en kan daarop beter ingespeeld worden.

Wonen
I.o.m. onder andere Provincie bekijken wat de mogelijkheden zijn voor flexibelere inzet van Ruimte voor Ruimte kavels om zodoende gevarieerder te kunnen bouwen, gericht op bijvoorbeeld starters en senioren. Dat draagt bij aan het borgen van de leefbaarheid binnen dorpen.

Verkeersveiligheid
De verkeersveiligheid rondom een aantal scholen kan en moet in een aantal gevallen verhoogd worden.

Bereikbaarheid / Leefbaarheid
Uiteraard ligt onze focus ook op de bereikbaarheid van de hele gemeente rondom de ombouw van de N65 en het spoor.

Mijn hobby’s / verenigingen:

- Bestuurslid MKB Vught
- DOE Cromvoirt
- Raadslid Gemeentebelangen
- Genieten van het steeds gevarieerdere horeca aanbod in Vught en Helvoirt met al mijn dierbaren