Nieuwjaarsreceptie

Vrijdag 11 januari jl. hielden partijvoorzitter Jan Jonkergouw en fractievoorzitter Siebren van der Zee hun speech op de nieuwjaarsreceptie van Gemeentebelangen Vught. Siebren opende zijn speech met een bemoedigend woord aan Floor Bink, fractievoorzitter van PvdA-GroenLinks en Jacqueline de Waal, fractielid Gemeentebelangen. Beide dames leggen wegens gezondheidsredenen geheel/deels tijdelijk hun raadswerk neer.
Zowel Jan als Siebren blikten terug op een enerverend jaar waarin de gemeenteraadsverkiezingen het hoogtepunt was. Ondanks het verlies van één zetel bleef Gemeentebelangen de grootste politieke partij van Vught en vormt zij thans de coalitie met de VVD en PvdA-GroenLinks. Daarbij ook de uitbreiding van het college door toevoeging van projectwethouder Rijksinfra, Guus van Woesik. De uitslag van de verkiezingen bracht ook een verschuiving binnen het bestuur- en de fractie van Gemeentebelangen met zich mee. Siebren volgde Guus op als fractievoorzitter. Bregje Peijnenburg was voorheen secretaris van het bestuur, nu is zij fractielid.

Er werd uitvoerig ingegaan op de herindeling van de gemeente Haaren, waarbij een speciaal welkom aan de inwoners van Helvoirt. Leuk om te vermelden is de komst van de heer en mevrouw Vromans, inwoners van Helvoirt, naar de nieuwjaarsreceptie.
Uiteraard werden er ook andere bijzondere dossiers kort benoemd, zoals de N65 en het spoor, Theater De Speeldoos en Voetbalvereniging Zwaluw VFC.
Met een toast op 2019 sloot Siebren het officiële deel af, waarna de aanwezigen nog op een informele manier met elkaar konden na borrelen.