Huurharmonisatie

In het coalitieakkoord ‘Vernieuwd en vertrouwd’ staat geschreven dat de coalitie alle verenigingen en inwoners een gelijke kans wil geven om gebruik te maken van nieuwe- en bestaande accommodaties en dat zij het belangrijk vindt om de huurprijzen zoveel mogelijk met elkaar in overeenstemming te brengen.
Om deze reden is een onderzoek gestart om te zien hoe men dit voor elkaar kan krijgen. De manier waarop dit is gebeurt verdiend een groot compliment!
Alle binnensportverenigingen en overige gebruikers van de sportaccommodaties uit Vught en Cromvoirt zijn uitgenodigd voor een startontmoeting. Een interessante avond waar gesproken werd over hoe in de toekomst het nieuwe beleid er uit zou moeten zien.

Uit deze startontmoeting is een zogenaamde ‘denktank’ ontstaan. Hier zaten 5 bestuurders uit de sportverenigingen in en mensen vanuit de gemeente.
Vanuit deze ‘denktank’ is een voorstel gekomen. Dit voorstel is naar alle verenigingen gestuurd. Hierop kwamen geen aanvullingen meer en zo is het raadsvoorstel ‘huurprijssystematiek’ dus tot stand gekomen ( klik hier om het raadsvoorstel bij punt 7.2 te lezen). Het voorstel is voor een belangrijk gedeelte gemaakt door de mensen die er mee moeten werken en er mee te maken hebben, de sportverenigingen en overige gebruikers!
Een mooi voorbeeld hoe burgerparticipatie eruit kan zien. Gemeentebelangen is blij dat er weer een punt uit het coalitieakkoord geregeld is.