Fractieleden aanwezig bij wijkschouw en het Geheugencafé Vught

Op dinsdag 19 november vond de wijkschouw Zonneheuvel plaats. Bij een wijkschouw checkt men de omgeving op een aantal basiscriteria (sociale veiligheid, zichtbaarheid, veiligheid, toegankelijkheid, vluchtwegen en attractiviteit).
De Gemeente en Woonwijze gingen in gesprek met de bewoners van Zonneheuvel en andere belangstellenden over de openbare ruimte, veiligheid en eigendommen van Woonwijze. Er was veel betrokkenheid vanuit de wijk. Fractieleden Eddie van Doorn en Hans Schuurmans waren namens Gemeentebelangen aanwezig. Medio 2020 wordt er een nieuw riool aangelegd en daarmee ook de indeling van de bestrating. Wijkbewoners worden uitgenodigd om hierover mee te denken.

Fractieleden Michel Versteeg en Jacqueline de Waal bezochten woensdag 20 november de uitvoering ‘Smeltend IJs’ in De Petrus.
Daar vond voor de negende keer het Geheugencafé Vught plaats. Het Geheugencafé is een Vughtse variant van het Alzheimercafé en opgericht voor mensen met geheugenproblemen, hun mantelzorgers, mensen die beroepsmatig te maken hebben met deze doelgroep en andere geïnteresseerden en vindt afwisselend plaats in DePetrus, Huize Elisabeth en Woonzorgcentrum Theresia. De voorstelling ‘Smeltend IJS’, gespeeld door Jan van de Els en Piet van Bijnen, gaat over een vader met dementie en de beleving van zijn zoon. Een uur lang wisten de heren de zaal te boeien met een mooi, aandoenlijk en realistische toneelstuk. Na afloop was er gelegenheid voor het publiek om vragen te stellen.