Fusie Charlotte Elisabeth van Beuningen Stichting en Woonwijze

Maandag 13 januari werd er in Huize Bergen de samenvoeging van de twee woonstichtingen tijdens een feestelijke bijeenkomst gedeeld met een groot aantal genodigden. Wethouders Peter Pennings en Guus van Woesik waren namens Gemeentebelangen aanwezig.
De nieuwe naam en het logo werden onthuld, de woonstichting gaat verder onder de naam ‘Charlotte van Beuningen Stichting’.

Oprichters van de Charlotte Elisabeth van Beuningen Stichting, Willem en Charlotte Elisabeth van Beuningen – Fentener, waren zeer gefortuneerde weldoeners van Vught. Met de stichting wilden ze voorzien in de woningbehoefte van minder draagkrachtige Vughtenaren. De bouw diende tevens als werkgelegenheidsproject in de crisisjaren voor de oorlog. Het bekendst is de ‘Piekenhoek’. De kenmerkende witte woningen met groene daken zijn inmiddels verheven tot rijksmonument. De ingrediënten om het verschil te maken waren volgens Charlotte Elisabeth van Beuningen: oprechte vriendelijkheid, de moed om eerlijk naar jezelf te kijken en om te delen wat je hebt. Woonwijze geeft aan dat zij door de fusie met haar stichting nog veel sterker voelen om op dat pad verder te willen gaan, om zo van Vught een nog mooiere plek te maken.
Gemeentebelangen wenst het team van de Charlotte van Beuningen Stichting veel succes!

V.l.n.r. dhr. van Beuningen (Charlotte Elisabeth van Beuningen Stichting), dhr. R. Hulsman (voorzitter huurdersbelangenvereniging),
Burgemeester R. van de Mortel en mw. C. Beukeboom (directeur Woonwijze).