Het coronavirus treft ons allemaal

We leven in een roerige tijd. Als een denderende trein heeft het coronavirus onze vertrouwde manier van leven totaal op losse schroeven gezet en dit zal het helaas voorlopig blijven doen. Ongekende maatregelen zijn genomen. Het lijkt wel alsof niets meer is zoals het was. De regering heeft het beleid voor het land uiteengezet in een poging om het virus met elkaar de kop in te drukken. En intussen hopen we maar dat de maatregelen werken, de zorg het aankan en dat er snel een vaccin en medicijn komt.

Samen zijn is voorlopig beperkt, we zullen geduld moeten hebben. Dat is voor iedereen vervelend, maar juist voor ouderen en mensen die al wat geïsoleerd leven is de impact van het coronavirus nog groter. Onze gedachten zijn bij hen en allen die door het coronavirus direct beperkingen ondervinden.
Overal ter wereld ontstaan initiatieven om juist mensen te helpen, of hen een hart onder de riem te steken. Zo ook in onze gemeente, van tekening/kaart- tot aan boodschappenacties, of van het verrassen van kinderen op hun verjaardag tot het maken van mondkapjes.

Het coronavirus brengt grote onzekerheid met zich mee. Maar ook sterke verbondenheid, het is hartverwarmend dat er zoveel mensen voor hun medemens klaarstaan.
Wij spreken dan ook onze grote waardering uit voor iedereen die actief is in de zorg en opvang en voor de vele mensen die een extra helpende hand bieden.

Bestuur- en fractie van Gemeentebelangen