Parapluplan Kamerverhuur

In de gemeente Vught is het parapluplan kamerverhuur aangenomen. Gemeentebelangen heeft reeds in maart 2020 vragen hierover gesteld om overmatige kamerbewoning en daarmee mogelijk gepaard gaande overlast of het verminderen van het traditionele woon en leefklimaat ter plaatse.

Hierdoor is kamerbewoning aan regels gebonden en dient er bij het verhuren van kamers een vergunning bij de gemeente te worden aangevraagd. Dit is al van toepassing bij het verhuren van één kamer. Het plafond ligt bij het verhuren van maximaal 4 personen per woning die samen geen huishouden vormen.

Tevens zal er worden gekeken naar de reeds verhuurde kamers in een omgeving wat zal meewegen in het besluit van het College om een aanvraag toe te wijzen dan wel af te wijzen.

Naar aanleiding van schriftelijke vragen door Gemeentebelangen is er ook duidelijkheid gekomen over de reeds bestaande situaties waarvoor de overgangsrechtelijke bepalingen gaan gelden. Dit kan betekenen dat deze worden verleend mits aantoonbaar dat dit reeds voor het raadsbesluit van toepassing was.

Mocht u kamers verhuren laat u dan goed informeren zodat u niet voor onverwachte verrassingen kunt komen staan in de toekomst.

Fractie Gemeentebelangen Vught