Uitreiking van Beuningenpenning aan Peter Pennings

Dinsdagmiddag 8 december 2020 kreeg wethouder Peter Pennings, tijdens zijn afscheid als wethouder in aanwezigheid van zijn familie, de van Beuningenpenning uitgereikt door burgemeester R.J. van de Mortel.

Peter heeft zich tientallen jaren met veel bevlogenheid, betrokkenheid en een warme, persoonlijke interesse ingezet voor de Vughtse gemeenschap. Hij vervulde een grote rol in het verbinden en motiveren van mensen, organisaties en groeperingen.

Peters ontplooide/ontplooit de volgende activiteiten:
- Bouwkundig beheer van de Charlotte Elisabeth van Beuningen Stichting (1979-2010)
- Bestuurslid Joannes Bosco Stichting
- Voorzitter Ondernemerskamer Vught
- Actief binnen de vereniging - en voor allerlei acties van - Kiwanis Club Vught

Dit geheel geschiedde/geschiedt op louter vrijwillige basis, waarbij hij terdege beseft, dat vrijwilligerswerk bepaald niet vrijblijvend is.
Daarnaast is Peter sinds 2010 lid van het college van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Vught als wethouder voor o.a. Ruimtelijke Ordening. Hij is onder meer belast met grondexploitatie, vastgoed en volkshuisvesting. Tevens is hij locoburgemeester.
Vanaf 16 maart 2006 tot 28 april 2010 was hij raadslid voor Gemeentebelangen. Eerder was hij van 1990 tot 1994 raadslid voor de Volkspartij.

Met de onderscheiding aan Peter van de gemeentelijke van Beuningen penning, eert het college van Vught decorandus voor zijn jarenlange inspanningen voor het welzijn van de Vughtse inwoners.

Vught, Cromvoirt, Helvoirt