Gemeentebelangen presenteert informateur

Met 6 zetels zijn wij wederom door de kiezers verkozen als grootste partij voor Vught, Cromvoirt en Helvoirt. Traditiegetrouw neemt de grootste partij het voortouw in de informatiebesprekingen met alle politieke partijen. Op basis van de nieuwe zetelverdeling zijn er meerdere coalitiesamenstellingen denkbaar die recht doen aan de verkiezingsuitslag, waardoor de advisering hierover aan de raadsfracties een uitdagende klus wordt.

Gemeentebelangen is blij te kunnen mededelen dat de heer Bert Pauli bereid is gevonden als informateur op te gaan treden.
Zijn taak wordt het om, op basis van verkennende gesprekken met vertegenwoordigers van alle raadsfracties, te onderzoeken en te adviseren, welke coalitie kan rekenen op een breed draagvlak binnen de gemeenteraad. Een coalitieakkoord dat recht doet aan de verkiezingsuitslag en op basis van programmapunten op hoofdlijnen ook haalbaar is. De heer Pauli heeft, vanuit zijn rollen in het verleden als wethouder/loco-burgemeester van ’s-Hertogenbosch en als gedeputeerde/plv. Commissaris van de Koning van Noord-Brabant, veel bestuurlijke ervaring. Hij is bekend met de regio en in staat om boven de partijen staand, een onafhankelijk informatieproces te voeren en helder te adviseren. Bregje Peijnenburg - van Gemert, lijsttrekker Gemeentebelangen, vindt dat het proces transparantie en zorgvuldigheid verdient en heeft dat de heer Pauli ook meegegeven. We streven ernaar om 4 januari de nieuwe raad een breed gedragen coalitieakkoord te kunnen aanbieden, waarbij zorgvuldigheid voorop staat.

Vught, Cromvoirt, Helvoirt, Verkiezingen 2020