Martien Vromans

• Beroep:

Wethouder

Wie ben ik

Martien Vromans. Niet geboren in Helvoirt (ziekenhuis) maar wel getogen op D’n Distelberg. Lagere school in Cromvoirt en voortgezet onderwijs in Vught. Kortom alle kernen afgedekt in de portfolio. Ben getrouwd, 2 zoons die het huis uit zijn en beide in het dorp wonen. Thans wethouder in de op te splitsen gemeente Haaren met de portefeuille financiën, economie, recreatie toerisme, klimaatadaptatie, openbare ruimte, landbouwtransitie, grond- pachtzaken en gemeentelijke eigendommen. Daarvoor 10 jaar directeur van een samenwerkingsverband van 10 gemeenten in Utrecht op terrein van aanbesteden. Projectleider in Kroatië geweest voor project van ministerie van EZ voor trainingen Europees aanbesteden.

Ik ga mij hard maken voor / mijn speerpunten zijn:

De integratie van het door Helvoirt in Vught en Cromvoirt. Verbindende factor om de landelijke inborst van Helvoirt (Evenals Cromvoirt) ‘een te maken. Vught kan leren van Helvoirt en Helvoirt van Vught. Met name de saamhorigheid, de burgerinitiatieven, het grote vrijwilligersgevoel overbrengen. Laten landen. Integreren van de ondernemerszin van bedrijven en industrie met de plattelandsondernemers. Specifiek de gebiedsgerichte aanpak met de landbouwtransitie. Daar liggen kansen. Kansen voor ruimtelijke invulling in natuur, de agrarische sector en de bouw.

Mijn hobby’s / verenigingen:

Wandelen. Ben samen met mijn vrouw (in etappes) te voet onderweg naar Rome. We zitten onder de 1000 km van het eindpunt. Daarnaast koning van schutterij De Heidedistel.