Huifkartocht Helvoirt,‘Mooi man!’

Boer Erik van Asten uit Helvoirt, nodigde eerder de fractieleden van de gemeenteraad uit voor een huifkartocht. Zaterdag 10 oktober jl. was het zover. Namens Gemeentebelangen heeft Hans Schuurmans de uitnodiging aangenomen en samen met collega raadsleden van andere fracties genoot hij van de gastvrijheid van Erik van Asten en zijn vrouw Carla.
Naast Erik, die zelf actief lid is van de ZLTO, was er een afgevaardigde van deze vereniging tijdens de tocht aanwezig. En om de club van boeren- en tuinders compleet te maken sloot buurman de melkveehouder aan en werd de tractor bestuurd door weer een andere boer.

Het doel van deze tocht was o.a. te laten zien waar agrarisch Helvoirt mee bezig is en waar zij in de toekomst naar toe willen (verleden, heden en toekomst van de tuin- en veehouder bedrijven in Helvoirt) en het behoud van het prachtige buitengebied. Er werd gesproken over de innovatieve manier waarop de agrariërs al volop bezig zijn. En ook over duurzaamheid, biodiversiteit en de RES (Regionale Energie Strategie).
Het werd een gezellige, maar vooral leerzame huifkartocht, waar vele ideeën werden gedeeld op bijvoorbeeld het gebied van modernisatie van melkveehouderijen, het pachten van grond, herontwikkeling van leegstaande agrarische bedrijven en een aangelegd ‘bio-pluk bos’.

Kortom, goede gesprekken en vooral ook gezelligheid.
Hans Schuurmans heeft uitgesproken uit te zien naar een goede samenwerking en uiteraard bedankt voor de gastvrijheid en het heerlijke lunchpakket verzorgd door de vrouw des huizes.

Vught, N65