Corine van den Wildenberg

[widgetkit id="107" name="Fractielid Corine van den Wildenberg"]

Ik ben Corine van den Wildenberg. Geboren op 25 september 1990. Sinds mijn geboorte woon ik in Vught. Ik heb reeds mijn HBO-Rechten opleiding aan de Juridische Hogeschool Avans-Fontys met goed gevolg afgerond. In september 2014 hoop ik te starten aan de opleiding Rechtsgeleerdheid aan de Universiteit van Tilburg. Voetbal is een grote hobby van mij. Zelf maak ik deel uit van het vrouwenvoetbalteam Vrouwen 1 bij RKVV Wilhelmina en ik geef daar ook training aan de mini’s. Op zondag ben vaak langs de lijn te vinden bij het eerste elftal van RKVV Wilhelmina waar mijn vriend Nick deel van uitmaakt.

Mijn interesse voor politiek komt voort uit de lessen maatschappijleer die ik kreeg op de middelbare school. Omdat ik nog te jong was om deel te nemen aan de ‘volwassenpolitiek’ besloot ik om lid te worden van de Jongerenraad Vught. In de tijd dat ik lid was van de Jongerenraad Vught heb ik veel mensen leren kennen, een goede blik kunnen krijgen op de huidige maatschappij en gezien wat een geweldig vrijwilligersnetwerk Vught heeft. Met mijn raadslidmaatschap voor Gemeentebelangen Vught heb ik een stapje hoger gezet op de politieke ladder. Later zou ik graag minister willen worden.

Als lid van de Jongerenraad Vught heb ik mij ingezet voor de Vughtse jongeren en ik ga dit voortzetten bij Gemeentebelangen Vught. Ik zal hiervoor plaats nemen in de Commissie Bestuur en Samenleving. Voor de komende raadsperiode heeft het volgende de aandacht specifiek op de jongeren gericht: het jongerencentrum Elzenburg, bevorderen jongerenparticipatie, bevorderen van opvoedingsondersteuning, aandacht voor (professionele) ondersteuning van jongeren en verbetering van de inrichting van speelvelden, speeltuintjes en hangplekken.

Wat doet u in het dagelijks leven naast uw raadswerk?

- Vanaf september 2014: Rechtsgeleerdheid aan Tilburg University
- Verkoopmedewerkster bij Dungelmann Schoenen te ’s-Hertogenbosch
- Speelster Vrouwen 1 en trainster mini’s bij RKVV Wilhelmina te ’s-Hertogenbosch
- Vrijwilligster jongerenactiviteiten Welzijn Vught