Martien Vromans

• Beroep:

Ambtenaar / Raadslid

Wie ben ik

Hans Schuurmans een 59 jarige Vughtenaar met veel levens- en werk ervaring.  Na een 16 jarige militaire carrière  overgestapt naar Justitie waar ik nog steeds werk als senior zorg behandel inrichting werker  in het Psychiatrisch centrum. (dus nu  43 jaar ambtenaar).  Ik ben getrouwd met (juf)Mieke en we hebben 2 dochters, Monique en (juf)Natasja, 2 schoonzonen, Rik en Mike,  en een kanjer van een kleinzoon Sepp.

Ik ben met plezier  22 jaar brandweerman in Vught geweest, Bij Justitie 10 Jaar Groepswerker bij de Verslaving Begeleiding Afdeling. Actief in het verenigingsleven  begonnen bij de KWJ in de Gouden Zonne.  10 jaar Voorzitter geweest van Hondenschool "de Brabantse werkhond".

Nu ben ik een  jaar raadslid en wil graag door. Er is nog genoeg te doen, zie ook het  programma Gemeentebelangen. Ik zoek een uitdaging en hoop dat we samen met Vught, Cromvoirt en Helvoirt een mooie toekomst tegemoet gaan. Ik wil graag met jullie kijken naar mogelijkheden en evt. problemen samen oplossen waarbij Iedereen er toe doet. Met zorg en Veiligheid voor elkaar.

U bepaald wat ik ga doen. Mits realistisch, haalbaar en doordacht.

Ik ga mij hard maken voor / mijn speerpunten zijn:

Samen Vught, Cromvoirt en Helvoirt  leefbaar en veilig houden. Waar nodig actie ondernemen zodat iedereen mee mag en kan doen. Zorg voor elkaar. Maak problemen bespreekbaar en blijf realistisch.

Met mijn achtergrond ben ik nu werkzaam in de psychiatrie. Ik spreek mijn zorg dan ook uit over problematiek rond vereenzaming drugs en middelen misbruik, verwarde personen, Jeugdzorg, criminaliteit. Politie en wijk GGD mag nog meer zichtbaar in de wijken. Meer AED’s.

Statishouders en slechte huisvesting. Regelmatig wordt deze groep onderbelicht. We zijn afhankelijk van ons en vaak getraumatiseerd. Hier moet oog voor zijn. Help deze mensen zodat ze snel intergreren en dat doen we samen.

Woning nood. Ik wl graag de Charlotte van Beuningen stichting ondersteunen in het zoeken naar ruimte en bouwen zodat de wachtlijst van woningzoekende bewoners acceptabel wordt.

Ik vind Vught, Cromvoirt en Helvoirt mooie dorpen, fijn om te wonen en wil dit graag  zo houden.  Brandweer zorg, en in het bijzonder de brandweervrijwilligers wil ik graag behouden.

Wijk Zonneheuvel gaat een nieuwe infra structuur krijgen. De eerste wijk schouw heb ik mogen beleven. Samen met de bewoners en de gemeente. Een mooi participatie voorbeeld. Nu nog de uitvoering.

Aandacht voor de vijvers, overlast van Ratten en ongedierte, vistand en flora en fauna.

Ik steun goede initiatieven en hoop de verbinding met Helvoirt te kunnen ondersteunen.  Voor, o.a. Move, de Buurtwacht(de ogen en oren van Vught), verenigingsleven en de  3 Brandweerposten.

Ik deel de zorg voor het wegennet en overlast die tijdens en na de ombouw N65 en verdieping van het spoor zeker aandacht en actie behoeven.
Verder sta ik achter het programma van gemeentebelangen Vught.
Ook de regionale zaken trekken mijn intresse. Zoals de regionale energie strategie(RES), nieuwe omgevingswet. Hoe gaan wij dit aan pakken?

Ik functioneer nu een bijna een jaar als raadslid. Ik vind het een uitdaging, het zakelijke en het emotionele scheiden. Wat zijn de feiten en wat zegt het gevoel.  Verantwoordelijk voor Vughts, Cromvoirts en Helvoirts belang, want daar leven we samen, omdat we betrokken zijn. Ik heb me al laten zien. Als u me nodig hebt ben ik er!

Blijf gezond. Met zorg voor corona en de gevolgen.

Mijn hobby’s / verenigingen:

Samen met mijn gezin. Leuke dingen doen zoals: Wandelen, fietsen en met de Camper op pad.  Auto en motor rijden en onderhouden.  Omdat ik 16 jaar een militair gediplomeerd techneut ben geweest.
Actief bestuurslid van Tennis en padel Vereniging Bergenshuizen(TVB) Lid van sportcentrum “Feel Fit”, zwemmen en fitness. Vereniging de Brabantse werkhond mede opgericht en 10 jaar voorzitter geweest. Brede interesse en kennis van hondengedrag.  Project Dutch cell dogs in de PI Vught mogen begeleiden. www.Dutchcelldogs.nl.

Jaarlijks rijd ik mee met de cabrio en motortoertocht voor mindervalide. Met als beloning de  blije gezichten.
Ik ben ook nog steeds actief lid van de brandweer vereniging.  En natuurlijk houd ik ook van een feestje en lekker eten. Ik ben regelmatig aan het koken met meestal tevreden eters.

Mijn nieuwste hobby is nu Raadslid van de gemeente Vught. Samenweken, Interessant en uitdagend.